Wednesday 21 August 2013

MORE ABOUT STANCE

APA ITU STANCE?
Dalam komuniti Kereta, pendirian ini, mengikut definisi, "fitment agresif" sportrim dan tayar digabungkan dengan merendahkan kereta anda untuk mencapai pandangan ini. Stance adalah bagaimana kereta pada dasarnya merupakan. 

BAGAIMANA UNTUK MENCAPAI FITMENT AGRESIF RODA DAN TAYAR?
Anda mencapai fitment agresif dengan menggunakan tayar yang diregangkan, ofset yang rendah dan pelbagai sportrim. Untuk melipatkan tayar anda ke fenderwell anda dan mempunyai sportrim anda duduk tarik dengan baris fender, anda perlu mempunyai tayar diregangkan. Jumlah regangan yang anda lakukan dengan tayar adalah terpulang kepada anda, dan istilah "flush," "hellaflush," dan "poke" datang untuk bermain. Mereka semua bermaksud perkara yang sama. Dan secara amnya, ia bermakna bahawa kenderaan menggunakan fitment agresif ke atas sportrim dan tayar.  


      Ini adalah tayar sedikit diregangkan. sportrim sedikit pokes keluar tetapi masih selari dan flush dengan fender tersebut.

   Ini adalah satu contoh yang baik kenderaan stanced. Kereta Nissan 350Z berwarna hitam ini kelihatan hebat! Seperti yang anda akan dapati, sportrim berada hampir flush dengan fender tersebut. 
Kereta Nissan 350Z ini sedikit berbeza. Sportrim di tucked sedikit di bawah fender belakang. Ini adalah contoh yang "ringan" flush dan tucked.


BAGAIMANA UNTUK MELENGKAPKAN RUPA DENGAN LOWEREDKAN KERETA ANDA

Yang tersebut di atas hanya melibatkan sportrim dan tayar. Untuk bawa ke peringkat seterusnya, anda perlu melakukan beberapa jenis suspension bersesuaian supaya sportrim dan tayar akan duduk flush dalam fender anda (atau keluar, jika anda memilih). Apabila kita tweak suspension itu, kita sering berbicara tentang lowering atau dropping  kenderaan itu. Terdapat terutamanya dua pilihan yang berbeza dan banyak mempunyai keutamaan untuk satu atas yang lain. 


COILOVER SUSPENSION



Yang pertama ialah coilovers. Coilovers sebenar dalam industri akan kenderaan "statik". Sebaik sahaja anda menggunakan persediaan suspension coilover, kenderaan anda terletak pada ketinggian tertentu perjalanan itu. Rupa yang flush atau hellaflush dan mencapai beberapa jenis "poke" adalah sukar untuk dicapai dengan opsyen ini. Anda akan mendapat lebih banyak respect di dalam masyarakat dengan pergi laluan ini, tetapi ia pasti sukar untuk dicapai. Bahagian bawah untuk coilovers adalah bahawa anda adalah terhad di mana anda memandu kenderaan anda. Speed bumps menjadi masalah serta halangan-halangan harian seperti laluan kereta. 


AIR SUSPENSION

Kedua adalah air suspension. Ini biasanya diistilahkan "bags," atau "air bags" atau pun "air ride." Airbags adalah pilihan yang hebat kerana anda boleh menaikkan dan menurunkan kereta anda untuk ketinggian dan kerendahan yang anda kehendaki apabila menghadapi halangan seperti speedbumps. Anda juga boleh mencapai lebih baik tahap flush kerana tahap anda boleh rendahkan kereta anda kepada yang lebih rendah daripada coilovers 



3 comments:

  1. before this craziness of wheel fitment about stance, hellaflush thingy, goddamn mexiflush or whatsoever they call from the western side, there is a culture called 'hipari', 'oni-kyan', 'shako-tan' and any other word that came from japan wayyyyyyy long before the western did..

    ReplyDelete
  2. mana boleh dapat and berapa harga absorber air bags tu???

    ReplyDelete