Friday 23 August 2013

NOT A REGULAR WAJA, ITS WAJARAYS!

Balik kepada kereta Malaysia. Buka cerita pasal Waja. Bukan Waja biasa, tapi ini Wajarays! Ciri ciri2 Wajarays adalah seperti berikut.
  • ENGINE : 4g18p 1.6 singlecam , port and polish engine head, custom adjustable cam pulley, oversize hi compression piston 78mm, garrett ar80 turbin, tial 38mm wastegate, seneka racing blow off, infinite intercooler, stainless steel intercooler piping, trinity 6 puck clutch kit with custom pressure plate, campro flywheel, 2.5 inch exhaust piping, twin original super silent waja muffler
  • EXTERIOR: Fully custom volvo s60R EVOLVE bodykit, front bumper, bonnet air vent , side skirt and rear bumper ... custom evolve laser blue with special effect, toyota fully auto sunroof 
  • RIM: Boyd Coddington USA , 17" 8/10jj et+10/+15 
  • TAYAR: Silverstone 205/40/17 all four  
  •  SUSPENSION : mines adjustable hilo absorber with custom rate damper
  • CAMBER SETTING: -4 front , -8.7 rear
Beliau lah sifu kepada Baby Boy Boboy yang ditulis sebelum ini.


Boleh ceritakan serba sedikit sejarah Wajarays?
 "sejarah kete nie , dibeli di used car kat keramat pada april 2006 ... december 2006 rombakan pada engine , iaitu pemasangan kit turbo custom pada engine asal 1.6 waja ... dan seterusnya pemasangan rim 18" rays g.games dan after market bodykit melengkapkan penampilan waja yang terlalu simple nie ..."

  "2008, perubahan besar2an pada penampilan luaran ... memandangkan waja nie pakai chassis volvo , so kit lengkap dari volvo s60R EVOLVE dipadankan pada waja secara tempahan custom ... dan pilihan warna pon dipilih dari tema volvo s60R EVOLVE tu jugak , iaitu laser blue ... pon ditempah dari kedai cat .... dan masa tuh , konsep waja nie adelah street touring , siap ader dengan touring spoiler dari volvo 850 pada penghujung 2011 , kete nie dipilih untuk dimasukkan ke majalah SHIFT , dan dikeluarkan pada isu pembuka tirai januari 2012"
 "selepas jer selesai photoshoot kete untuk majalah shift , waja nie terus berubah untuk ke konsep baru , iaitu hellaflush , lebih kepada EURODUB style , memandangkan rim yang dapat iailah BOYD CODDINGTON CUSTOM WHEEL from USA .... dan setting inilah yang masih kekal sehingga sekarang .... waja nie pon dah pon keluar majalah untuk kali ke2 , dengan konsep STANCE & FITMENT dalam majalah GILA KERETA , THE TREND SETTER pada pertengahan 2013 ... so itu jelah serba sikit sejarah perjalanan modifikasi waja nie" 
 














 "dan , waja nie jugak ader music video... alhamdulillah hampir 23k yang telah view video waja nie di youtube"

 

Pesanan untuk para stancer dan untuk yang baru berjinak jinak dengan dunia STANCE?
"settinglah kete anda ikut pada selera, keselesaan, dan ikut pada cara kegunaan kete anda, sama ade kegunaan harian, kegunaan bersama keluarga, atau kegunaan hujung minggu jgn terlalu mengikut orang lain yang akhirnya menyusahkan anda sendiri KEEP IT SIMPLE , RESPECT OTHERS and STAY HUMBLE"

Terima kasih kepada Faaiz Wajarays kerana sudi dimasukkan dalam blog yang tak seberapa nie. :) semoga Wajarays terus maju dan menperjuangkan STANCE habis habisan. 

No comments:

Post a Comment